Pomyślnie zapisano na listę rezerwową.
Do zobaczenia!
Rive: Interaktywne Animacje 2D dla Aplikacji i Stron WWW
Rive to zaawansowane narzędzie do tworzenia interaktywnych animacji 2D, idealne dla projektantów aplikacji i gier. Umożliwia tworzenie animacji manipulowanych w czasie rzeczywistym, doskonałych do dynamicznych elementów, takich jak interaktywne ikony i postacie w grach. Dzięki funkcji State Machine, projektanci mogą tworzyć złożone, interaktywne scenariusze bez skomplikowanego kodowania. Rive wspiera eksport animacji do różnych formatów, co pozwala na ich użycie na wielu platformach. Narzędzie oferuje również funkcje współpracy zespołowej, ułatwiając pracę w czasie rzeczywistym i udostępnianie projektów do feedbacku.
Rive to zaawansowane narzędzie do tworzenia interaktywnych animacji 2D, które umożliwia projektantom łatwe dodawanie wysokiej jakości animacji do aplikacji i gier. Użytkownicy mogą tworzyć animacje manipulowane w czasie rzeczywistym, co czyni je idealnymi do interaktywnych ikon, ekranów powitalnych, postaci w grach oraz innych dynamicznych elementów. Rive wspiera eksport animacji do różnych formatów, takich jak Web, iOS, Android, Flutter, React i inne, co pozwala na ich wieloplatformowe użycie bez potrzeby modyfikacji.
Jedną z kluczowych cech Rive jest State Machine, system zarządzania stanami animacji, który umożliwia tworzenie złożonych, interaktywnych scenariuszy bez potrzeby skomplikowanego kodowania. State Machine pozwala projektantom na definiowanie różnych stanów animacji oraz przejść między nimi, co jest szczególnie przydatne przy tworzeniu interaktywnych aplikacji i gier. Umożliwia to tworzenie bardziej zaawansowanych i responsywnych animacji, które mogą reagować na różne działania użytkowników, takie jak kliknięcia, przeciągnięcia czy inne interakcje.
Rive wspiera również współpracę zespołową, oferując funkcje pozwalające na pracę w czasie rzeczywistym z innymi członkami zespołu. Użytkownicy mogą udostępniać swoje projekty do feedbacku w ramach społeczności, co ułatwia iterację i doskonalenie animacji. Dzięki temu, zespoły mogą efektywnie współpracować, niezależnie od lokalizacji, i szybko wprowadzać zmiany oraz ulepszenia w swoich projektach.
Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji i intuicyjnemu interfejsowi, Rive jest potężnym narzędziem dla projektantów, którzy chcą tworzyć nowoczesne, interaktywne animacje. Narzędzie to nie tylko ułatwia proces tworzenia animacji, ale także zwiększa efektywność pracy zespołowej, umożliwiając tworzenie wysokiej jakości, responsywnych animacji, które mogą być używane na różnych platformach i w różnych kontekstach.
✅ Dla kogo JEST ten Sprint?
- Kurs "Rive: Interaktywne Animacje 2D dla Aplikacji i Stron WWW" na eduweb.pl jest skierowany do grafików, motion designerów, UI designerów i UX designerów, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie dynamicznych, interaktywnych animacji.
- Uczestnicy kursu nauczą się od podstaw, jak korzystać z Rive, jak tworzyć i edytować animacje, jak korzystać z narzędzi takich jak State Machine do zarządzania stanami animacji oraz jak integrować te animacje z aplikacjami i stronami internetowymi.
- Dzięki kursowi nauczysz się, jak tworzyć animacje, które reagują na interakcje użytkownika, dodając nowy wymiar do Twoich projektów.
Dołącz do nas i weź udział w kursie "Rive: Interaktywne Animacje 2D dla Aplikacji i Stron WWW", aby zyskać umiejętności, które wyróżnią Cię na rynku pracy i pozwolą tworzyć unikalne, interaktywne doświadczenia dla użytkowników Twoich aplikacji i stron internetowych!
Tydzień 1: Wprowadzenie do Rive i podstawy animacji
Wprowadzenie do kursu
Zapoznanie z aplikacją Rive
Interfejs użytkownika
Podstawowe funkcje i narzędzia
Tworzenie podstawowych animacji 2D
Kształty i formy
Warstwy i grupowanie
Rigging i animacja
Tworzenie szkieletów (bones)
Animowanie postaci i obiektów
Zaawansowane techniki animacji
Tydzień 2: Zaawansowane animacje i interakcje
Animacja ścieżek (path animation)
Efekty specjalne i interaktywne elementy
State Machine w Rive
Zarządzanie stanami animacji
Tworzenie interakcji użytkownika
Tydzień 3: Integracja z platformami i projekt końcowy
Integracja Rive z aplikacjami i stronami WWW
Eksportowanie animacji
Integracja z Web, iOS, Android i innymi platformami
Projekt końcowy
Praca nad indywidualnym projektem
Feedback i poprawki
Podsumowanie kursu i dalsze krok
Tydzień 1: Wprowadzenie do Rive i podstawy animacji
Pierwszy tydzień kursu to intensywne wprowadzenie do Rive oraz podstaw animacji 2D. Uczestnicy rozpoczną swoją przygodę od zapoznania się z aplikacją Rive i jej interfejsem użytkownika, aby komfortowo poruszać się po narzędziach i funkcjach programu. Nauczą się tworzyć podstawowe kształty i formy, które stanowią fundamenty każdej animacji. Dzięki pracy z warstwami i grupowaniem, kursanci zrozumieją, jak organizować i zarządzać elementami animacji. Kluczowym punktem tego tygodnia będzie wprowadzenie do riggingu, gdzie uczestnicy nauczą się tworzyć szkielety (bones) oraz animować postaci i obiekty, co otworzy drzwi do bardziej zaawansowanych technik animacyjnych.
Tydzień 2: Zaawansowane animacje i interakcje
Drugi tydzień kursu skupi się na zaawansowanych technikach animacji oraz interakcji użytkownika z animacjami. Uczestnicy poznają animację ścieżek (path animation), która umożliwia tworzenie bardziej płynnych i dynamicznych efektów. Kursanci dowiedzą się, jak dodawać efekty specjalne i interaktywne elementy, aby ich animacje były bardziej angażujące. Kluczowym elementem tego tygodnia będzie nauka zarządzania stanami animacji za pomocą State Machine w Rive, co pozwoli na tworzenie bardziej skomplikowanych interakcji użytkownika. Na koniec tygodnia uczestnicy będą potrafili tworzyć animacje reagujące na działania użytkowników, co jest niezbędne w nowoczesnych aplikacjach i stronach internetowych.
Tydzień 3: Integracja z platformami i projekt końcowy
W trzecim tygodniu kursu uczestnicy skoncentrują się na integracji swoich animacji z różnymi platformami oraz pracą nad projektem końcowym. Nauczą się, jak eksportować animacje z Rive oraz integrować je ze stronami WWW (Webflow). Praktyczna część kursu będzie obejmować indywidualną pracę nad projektem końcowym, w którym uczestnicy zastosują zdobyte umiejętności do stworzenia własnej animacji. Na zakończenie kursu uczestnicy podsumują zdobyte umiejętności i otrzymają wskazówki dotyczące dalszych kroków w rozwijaniu swoich zdolności animacyjnych.
Różne warianty dostępu do Sprintu 🔓
Możesz wziąć udział w Sprincie na dwa różne sposoby - kupując bezterminowy dostęp, albo w ramach istniejącego abonamentu. W przypadku istniejącego abonamentu, możesz wziąć udział w jednym Sprincie w miesiącu. Dostęp odbierzesz zarówno na stronie Sprintu jak i w ramach Skrzyni Skarbów. Poniżej znajdziesz natomiast krótkie porównanie:
Pojedynczy zakup
Abonament
Dostęp do materiałów Sprintu
bezterminowy
dopóki płacisz abonament
Kanały społeczności
tylko Sprintu i specjalizacji
wszystkie
Czas dostępu do społeczności
na miesiąc
dopóki płacisz abonament
Dostęp do całego eduweb
❌
✅
Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz