Możesz dołączyć, jeśli posiadasz abonament ahoy! który obejmuje specjalizację Biznes i Automatyzacje (lub wszystkie specjalizacje). Pamiętaj, że w ramach abonamentu możesz wziąć udział w jednym Sprincie w miesiącu. Jeśli tak, wypełnij ankietę:
Pomyślnie zapisano na listę rezerwową.
Do zobaczenia!
Wypuszczanie Produktów i Startupów na Rynek
Masz produkt, startup, lub usługę, którą chcesz wypuścić na rynek? Ten Sprint pomoże Ci to zrobić tak, aby projekty, które wypuszczasz od razu łapały trakcję i to międzynarodowo! To kompletny zestaw moich sprawdzonych wskazówek w zakresie wypuszczania na rynek aplikacji, SaaS, narzędzi a także infoproduktów. Dowiesz się, jakich błędów nie popełniać, na co nie warto przepalać kasy, a także, jak przygotować sam produkt do premiery, a potem przeprowadzić ją na Product Hunt. Działamy?
✍️ Słowo wstępu od Grzegorza:
Zarówno w Polsce jak i za granicą uruchomiłem już dziesiątki projektów... Były to zarówno narzędzia, SaaSy jak i infoprodukty. Praktycznie wszystkie uruchomione przeze mnie projekty lądowały na głównej stronie Product Hunt i już od pierwszego dnia - zarabiały.
Wszyscy biznesowi mentorzy powtarzali, że "powinienem skupić się na jednej rzeczy". Tymczasem w mojej ocenie, to, co robię daje mi wolność i co równie ważne - pozwala ciągle się uczyć. Moje projekty zarabiają kilka-kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznie, co czasem wystarcza, żeby utrzymać niewielki zespół, niekiedy nawet to jest niepotrzebne, wystarczy sporo automatyzacji i produkt, który jest niemal w 100% marżowy.
Początkowy etap projektów daje mi ogromną frajdę - lubię sam odkrywać i kreować produkt, który następnie testuję i wypuszczam na rynek. Na przestrzeni lat, w tym zakresie wyrobiłem sobie utarte ścieżki, z których ciągle korzystam, ale też pozwalam sobie na wiele eksperymentów po to, by w ciągle zmieniającym się ekosystemie internetowych produktów - uczyć się, co działa.
Późniejszy etap projektów raczej mnie nudzi - zatrudnianie, tworzenie dużego zespołu oraz zarządzanie nim, to nie jest coś co mnie ekscytuje. Zauważyłem też, że wraz ze skalowaniem zespołu często maleją także zyski z projektów, na których mi zależy. Zwykle więc staram się, aby moje projekty... pozostały małe (ale bardzo dochodowe), co daje mi wolność: finansową i czysty kalendarz. Jeśli któryś z nich rozwija się za szybko, myślę o sprzedaży i exicie, ale tym nie będziemy zajmować się w tym Sprincie.
Sprzedałem w Internecie produkty dla ponad 300 tysięcy osób. Od infoproduktów jak kursy i ebooki, przez narzędzia i SaaSy. Każdy z tych projektów ma swoją specyfikę i konkretne techniki, które wykorzystuję, by go rozwijać. Każdy nauczył mnie czegoś nowego i w każdym z nich popełniłem jakieś błędy.
W tym Sprincie, chciałbym powiedzieć Ci wszystko, co wiem o uruchamianiu produktów, które są już "w miarę gotowe", czyli są blisko Product Market Fit, bądź czekają na premierę jako infoprodukt czy narzędzie. Chcę przekazać Ci mój sposób na to, jak przygotowuję produkt do premiery, jak myślę o marketingu, automatyzacjach, treściach czy stronie WWW i w końcu jak układam to w taki sposób, aby po prostu działało!
Jakiś czas temu udzieliłem wywiadu na temat moich projektów Courtlandowi, twórcy ruchu Indie Hackers, który jest bliski temu, co robię. Jeśli masz chwilę, posłuchaj go tutaj.
Jednak moja filozofia ma istotne odchylenie: uważam, że nie każdy projekt powinien być tworzony jednoosobowo. Prawie zawsze stawiam na małe zespoły - kilku co-founderów i kilka osób do pomocy lub na freelance, bo wierzę, że w ten sposób można robić większe rzeczy, dające więcej wartości, z potencjałem na pozyskanie rozsądnego finansowania czy exit.
🤔 Czego możesz spodziewać się po tym Sprincie?
W trakcie 3 tygodni Sprintu dowiesz się o trzech kluczowych fazach związanych z międzynarodową premierą projektu: Przygotowaniu do premiery, Premierze oraz działaniach po premierze. Sama premiera jest dość symboliczna i nie ma aż tak dużego znaczenia - to, dlaczego jest ważna, to pozwala wybrać datę, w której to, co sobie założyliśmy w produkcie powinno się zmaterializować.
W trakcie Sprintu pokażę Ci wiele narzędzi oraz wytłumaczę moje podejście i frameworki, które pozwalają mi co jakiś czas wypuszczać z sukcesami produkty na rynek. Pomówimy o automatyzacjach, które towarzyszą mi na każdym kroku a także doborze stacku w kontekście marketingu.
Dowiesz się, co działa dla mnie najlepiej w tym konkretnym momencie. Czy warto stawiać wyłącznie na działania organiczne, czy wspierać się płatną reklamą i innymi kanałami. Gdzie warto się pokazać i co warto robić po to, aby sama premiera dała nam dodatkowy boost i pozwoliła zdobyć wartościowe leady.
Mam nadzieję, że zebrane w ten sposób wskazówki, pozwolą Ci uniknąć moich błędów, zyskać mnóstwo czasu a także oszczędzić pieniądze, które inaczej mógłbyś przepalić na niepotrzebne działania.
🚀 Jak dobrze wykorzystać ten Sprint?
Idealnie, jeśli masz już produkt lub jesteś blisko MVP, które chcesz wypuścić na rynek. W takim przypadku, możesz razem ze mną podążać po kolejnych obszarach, które poruszam w tym Sprincie i tworzyć swój własny plan na premierę.
Jeśli jednak dopiero tworzysz czy planujesz uruchomienie swojego produktu - ten Sprint też będzie przydatny tylko pod warunkiem, że nie oczekujesz od niego pomocy we wczesnej fazie - wymyślania i samej kreacji. Jeśli masz jasną wizję tego, co stworzysz, świetnie! Ten Sprint powinien przybliżyć Cię do wyjścia z produktem na rynek na etapie, gdy będzie on już gotowy.
Dobrze by było, gdybyś podążając za mną w kolejnych lekcjach, znalazł/a czas na odniesienie moich spostrzeżeń do Twojego projektu i praktyczną pracę nad przygotowaniami do premiery, nawet jeśli ta jest jeszcze odległa.
🧑🎓 W skrócie, nauczysz się:
- Co dla mnie działa przy premierach produktów cyfrowych
- Jak przygotować sam produkt jak SaaS do premiery
- Które kanały są wartościowe, a które można odpuścić
- Co robić w trakcie samej premiery i gdzie ogłosić produkt
- Jak zdobyć pierwszych użytkowników i leady wokół premiery
- Jakich narzędzi i automatyzacji użyć w tym procesie
- Na co zwrócić uwagę planując marketing
- I wiele więcej!
💬 Odpowiemy sobie też na przykład na pytania:
- Jak stworzyć międzynarodową stronę WWW?
- Czy warto jest korzystać z LTD jak AppSumo?
- Jak ustalić pricing produktu?
- Jak zbudować wczesną publiczność i opinie klientów?
- W których kanałach warto budować rozpoznawalność?
- Jakie kanały akwizycji klientów wybieram?
- Jak zbudować dobry onboarding?
- Jak nie upaść po fazie wzrostu na premierze?
- I wiele więcej!
Sam Sprint będzie praktycznym case study z najświeższych projektów, które uruchamiam i wniosków, które wyciągnąłem z premier - heyalice.app (aplikacja natywna asystenta AI, side projekt który prowadzimy z co-founderem) oraz easy.tools, czyli SaaS do sprzedaży produktów cyfrowych, choć pojawią się też przykłady z innych moich projektów jak systemflow.co (UI Kit), learnux.io (infoprodukt) czy zencal.io (SaaS).
Przez cały czas Sprintu będę z Wami na naszej społeczności. Odpowiem na wszystkie Wasze pytania w postach, a także na żywo w trakcie konsultacji, które będę prowadził co tydzień. Jestem przekonany, że w trakcie Sprintu do jego treści dodamy mnóstwo wartościowych dyskusji, które pomogą Ci jeszcze lepiej rozwijać cyfrowe produkty i startupy!
Działamy?
✅ Dla kogo JEST ten Sprint?
Ten Sprint jest starannie przygotowany z myślą o:
- Founderach - twórcach internetowych projektów, takich jak narzędzia, SaaSy, Startupy, którzy budują swoje rozwiązania małym zespołem i chcą wycisnąć maksa z premiery swojego rozwiązania.
- Twórcach narzędzi - osobach technicznych, które budują rozwiązania dla innych, takie jak narzędzia, frameworki, UI Kit'y, micro SaaSy czy aplikacje webowe i mobilne, także w technologiach no-code.
- Zwinne zespoły w firmach - jeśli do któregoś z tworzonych produktów, chcą podejść bardzo "lean" i uruchomić go podobnie jak startup
- Twórcach treści - w mniejszym stopniu, ale ze Sprintu skorzystają też osoby, które tworzą swoje infoprodukty, kursy, ebooki i inne treści, które chcą uruchomić i promować międzynarodowo. Główne przykłady w Sprincie są oparte o narzędzia i SaaSy, ale wiele z omawianych technik wykorzystuję też w infoproduktach
❌ Dla kogo NIE jest ten kurs?
Tymczasem, te osoby pewnie nie skorzystają ze Sprintu:
- Początkujący twórcy - osoby, które dopiero zaczynają myśleć o swoich projektach, nie mają jeszcze ani sprecyzowanego pomysłu ani produktu, który mogłyby przygotować do premiery
- Raczkujące startupy - które nie mają jeszcze MVP i są w fazie tworzenia i wymyślania produktu oraz wstępnego badania rynku
- Specjaliści - osoby pracujące w większych firmach lub korporacjach, które są odpowiedzialne jedynie za mały wycinek pracy nad produktem i korzystają z zewnętrznych usług lub dużego zespołu aby spiąć wszystko w całość
🤔 Co musisz wiedzieć i mieć, aby w pełni skorzystać z kursu?
- Potrafisz stworzyć produkt, który daje wartość
- Masz przynajmniej trochę wiedzy technicznej i marketingowej
- Chcesz zrobić premierę w ciągu najbliższych miesięcy
Analiza istniejącego produktu lub MVP
Tworzenie audytu, screeny w Figmie
Wyciąganie wniosków i planowanie poprawek
Projektowanie lub odświeżanie produktu
Wdrażanie poprawek i prowadzenie developmentu
Dobre nastawienie i delegacja zadań
Analiza klientów
Research rynku i potrzeb
Budowanie persony
Tworzenie propozycji wartości
Prowadzenie ankiet
Wczesna baza z leadami
Zbieranie zainteresowania i waitlisty
Analiza konkurencji
Rozpoznanie konkurencji
Budowanie USPs
Budowanie bazy pod porównania
Branding
Tworzenie spójnego brandu
Unifikacja w ramach Brand Guide
Opinie klientów
Zbieranie testimoniali
Tworzenie case studies
Kanały i strategia akwizycji
Treści
Wczesne działania contentowe
W jakie typy treści warto inwestować — edukacja w produkcie
Strategia SEO oraz podstawowe działania contentowe
Przygotowanie treści do premiery
Narzędzia i frameworki
Praca w Notion i katalogowanie treści
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI)
Praca z automatyzacjami
Strona internetowa
Tworzenie świetnej strony WWW
Budowanie mapy witryny i treści
Tworzenie ilustracji i animacji
Techniki pracy w Webflow i Relume
CMS w Airtable
Onboarding
Projektowanie onboardingu
Wykorzystanie odpowiednich narzędzi
Pisanie maili onboardingowych
Pricing i analityka
Tworzenie pricingu
Podpinanie płatności
Analityka sprzdaży
Inne narzędzia analityczne
Premiera na Product Hunt
Przygotowanie do premiery
Zgromadzenie odpowiednich zasobów
Dzień premiery
Maile przy okazji premiery
Pomoc influencerów
Premiery w innych miejscach
Promocja i współprace
Research odpowiednich kanałów i narzędzia
Outreach do partnerów i influencerów
Serwisy, które pomogą Ci w promocji
Płatne kampanie reklamowe
Faza wzrostu po premierze
Content marketing
Organiczne social media
Cold outreach i CRM
Istniejąca publiczność i jej wykorzystanie
A/B testy, heatmapy i inne techniki optymalizacji
Inne zebrane wskazówki i wnioski
Tydzień 1 — Produkt, rozumienie rynku i klientów
W tym tygodniu zajmiemy się przygotowaniem naszego produktu do premiery. Powiem Ci, o co warto zadbać, dlaczego branding jest ważny, jakie narzędzia powinniśmy wykorzystać w tym procesie i jakie są poszczególne etapy researchu przed premierą - dotyczącego zarówno potencjalnych klientów, jak i konkurencji.
Tydzień 2 — Content, strona WWW i narzędzia
Ten tydzień poświęcimy na przygotowanie materiałów marketingowych. Dowiesz się, jak pracuję ze stroną, także w wielu językach, oraz jak przygotować stack narzędziowy, który zapewni nam sprawną pracę z materiałami i możliwość ich akutalizacji. Dowiesz się też, jakie formaty warto przygotować, które narzędzia są najważniejsze w tym procesie, oraz jak zautomatyzować część pracy nad treścią.
Tydzień 3 — Premiera i marketing po premierze
Dowiesz się w nim jak poprowadzić samą premierę i które z kanałów wybrać do promocji Twojego produktu. Dowiesz się też, co ma największe znaczenie i jak zadbać o dobry start jeszcze zanim nasz produkt trafi do popularnych serwisów jak Product Hunt. W końcu, dowiesz się jak mierzyć i analizować ruch oraz jak wyciągać wnioski z tych analiz i co zrobić po premierze, aby zachować momentum!
Różne warianty dostępu do Sprintu 🔓
Możesz wziąć udział w Sprincie na dwa różne sposoby - kupując bezterminowy dostęp, albo w ramach istniejącego abonamentu. W przypadku istniejącego abonamentu, możesz wziąć udział w jednym Sprincie w miesiącu. Dostęp odbierzesz zarówno na stronie Sprintu jak i w ramach Skrzyni Skarbów. Poniżej znajdziesz natomiast krótkie porównanie:
Pojedynczy zakup
Abonament
Dostęp do materiałów Sprintu
bezterminowy
dopóki płacisz abonament
Kanały społeczności
tylko Sprintu i specjalizacji
wszystkie
Czas dostępu do społeczności
na miesiąc
dopóki płacisz abonament
Dostęp do całego eduweb
❌
✅
W swojej pracy łączy na co dzień projektowanie, automatyzacje, oraz nowoczesne podejście do edukacji oraz dzielenia się wiedzą. Tworzy eduweb.pl oraz społeczność technologiczną. Poza tym prowadzi szereg internetowych projektów i startupów w Polsce i za granicą - na przykład easycart.pl (easy.tools) oraz współtworzy na przykład zencal.io czy BRAVE. Dużą wagę przykłada do świetnych doświadczeń użytkownika i tworzenia produktów, które dają wartość, a wszystko inne stara się automatyzować.
W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!