Możesz dołączyć, jeśli posiadasz abonament ahoy! który obejmuje specjalizację Biznes i Automatyzacje (lub wszystkie specjalizacje) oraz posiadasz 400 $AHOY na swoim portfelu. Pamiętaj, że za coiny możesz wziąć udział w jednym sprincie w miesiącu. Jeśli tak, wypełnij ankietę:
Pomyślnie zapisano na listę rezerwową.
Do zobaczenia!
Jak tworzyć produkty i usługi, które ludzie chcą kupować?
Podczas tego sprintu dowiesz się, jak tworzyć produkty i usługi, które odpowiadają na realne potrzeby ludzi, a co za tym idzie - ludzie chcą je kupować. Poznasz szereg sposobów na przetestowanie swojego pomysłu i zwalidowanie podejścia, zanim przeznaczysz tysiące złotych i długie godziny na tworzenie produktu, albo usługi. W ciągu 3 tygodni nie tylko dowiesz się, jak to zrobić, ale też w praktyce zrobisz to, aby po sprincie mieć pewność, który produkt warto budować.
Doskonale wiemy, jak trudno jest dzisiaj stworzyć produkt i usługę, która będzie się cieszyła powodzeniem klientów, czy użytkowników. Jako zespół eduweb, podobnie jak autor kursu - Radek Czahajda - stworzyliśmy ich setki: książki, kursy, platformy abonamentowe, oprogramowanie, konferencje, szkolenia i wiele innych. Popełniliśmy błędy i odnosiliśmy sukcesy. Przyglądaliśmy się też innym, którzy próbowali swoich sił. Przez lata nauczyliśmy się, że jednym z kluczowych błędów jest niedostatecznie przetestowany pomysł i próba tworzenia czegoś, co czego ostatecznie ludzie tak naprawdę nie chcą. Wiedząc, jak ważny, a jednocześnie często pomijany jest ten krok, postanowiliśmy stworzyć kurs, który pomoże odrobić to niezbędne zadanie na drodze do sukcesu produktu.
Dlaczego warto wziąć udział w sprincie?
Udział w tym warsztacie może ochronić przed popełnieniem bardzo kosztownych pomyłek - wprowadzeniem nowego produktu bez walidacji pomysłu biznesowego. Nieprzetestowanie pomysłu jest jedną z najprostszych ścieżek do porażki produktu i utraty czasu oraz pieniędzy. Wielu twórców popełniło ten błąd, ale na szczęście są sposoby, które mogą pomóc tego uniknąć. W trakcie sprintu poznasz sposoby na to, aby stworzyć produkt, którego chcą odbiorcy, a Ty będziesz mógł realnie zarobić. Nie tylko dowiesz się, ale też w praktyce przetestujesz pomysł biznesowy. Będziesz mógł pracować na swoim własnym pomyśle, albo skorzystać z bazy pomysłów do przetestowania, które dla Ciebie przygotowaliśmy, aby wyciągnąć maksimum ze sprintu.
Co zyskasz uczestnicząc w kursie?
- Czas: Przygotowaliśmy materiały skupiliśmy się na praktycznych aspektach testowania pomysłów biznesowych - zarówno produktów cyfrowych, jak i tradycyjnych, czy usług. Sprint pozwoli Ci na zastosowanie najlepszych praktyk testowania produktów, dzięki czemu będziesz mógł oszczędzić setki godzin
- Przewagę: Wprowadzając na rynek produkt, lub usługę, która została przetestowana i zwalidowana, zapewniasz sobie “nieuczciwą przewagę”, ponieważ masz większą pewność, że produkt odniesie sukces. Wiesz, na jakie problemy odpowiada, wiesz, jakim językiem rozmawiać z potencjalnymi użytkownikami, znasz ich bolączki i potrzeby. To właśnie sposób na sukces!
- Wsparcie: Nie uczysz się sam, ale pod okiem doświadczonego mentora oraz wśród osób biorących udział w kursie. Spotykając problemy łatwiej rozwiązać je w grupie niż samodzielnie. Obecność innych sprzyja także znalezieniu przestrzeni na naukę nowych rzeczy.
Podsumowanie w punktach
- Zrozumienie różnicy między pomysłem na biznes a okazją biznesową
- Wykorzystanie potrzeb i pragnień klienta w trakcie tworzenia produktu/usługi
- Efektywne przeprowadzenie jakościowego wywiadu z potencjalnym klientem
- Unikanie błędów potwierdzenia i innych pułapek poznawczych podczas walidacji pomysłu biznesowego
- Praktyczne wskazówki do przeprowadzenia ankiet i analizy ich wyników
- Pomysły na sposoby dotarcia do potencjalnych klientów
- Tworzenie i testowanie prototypów na podstawie feedbacku od klientów
- Zastosowanie narzędzi i technik do skutecznego testowania produktów i usług
- Testowanie elementów modelu biznesowego w trakcie życia produktu
Jeśli przynajmniej jeden z poniższych punktów opisuje Ciebie, to sygnał, że warto dołączyć do tego sprintu:
- Przedsiębiorca, który wprowadza nowe produkty i/lub usługi
- Osoba, która chce mieć własny produkt lub usługę w przyszłości
- Osoba, która wprowadziła swój produkt na rynek z sukcesem mniejszym od zakładanego
Materiał przeznaczony jest dla wszystkich, którzy tworzą, lub chcą stworzyć nowy produkt, lub usługę, którą użytkownicy faktycznie będą chcieli kupić. Niezależnie od tego, czy mówimy o produkcie cyfrowym, usłudze tradycyjnej, książce, kursie, czy aplikacji - ten Sprint jest dla każdego, kto chce sprzedawać coś swojego.
Kurs przygotowywaliśmy z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z wprowadzaniem produktów na rynek. Wybraliśmy najważniejsze porcje wiedzy, bez wchodzenia w drobne niuanse, dlatego osoby z dużym doświadczeniem produktowym mogą nie znaleźć w nim wielu nowych wskazówek.
Tydzień 1
Wprowadzenie do kursu
Walidacja pomysłu - uczymy się potrzeb klientów
Metody identyfikacji potrzeb i pragnień klientów
Iteracyjny proces walidacji
Co warto wiedzieć o Twoich klientach?
Tydzień 2
Jak dotrzeć do potencjalnych klientów?
Jak przeprowadzić dobry wywiad?
Jak przygotować dobrą ankietę?
Badania pricingowe - jak wycenić swoją usługę/produkt?
Wczesne prototypowanie i testowanie
Tydzień 3
Rodzaj prototypów
Tworzenie scenariuszy testów
Tworzenie prototypu w praktyce
Testy w trakcie życia produktu
Podsumowanie i ostatnie wskazówki
Walidacja w pigułce
W tej części kursu porozmawiamy o tym, czym walidacja jest, dlaczego warto się jej podejmować i jakie mamy do dyspozycji narzędzia i techniki walidowania pomysłów biznesowych. Przepracujemy wspólnie założenia dotyczące pomysłów biznesowych, różnice między potrzebami i pragnieniami klientów i iteracyjnym podejściu do testowania.
Klient - Twoje źródło wiedzy
W tej części kursu przyjrzymy się informacjom, które pomagają nam lepiej projektować rozwiązania dla klientów. Zastanowimy się nad tym, co warto wiedzieć o naszych klientach, na jakie decyzje wpływają te informacje i w jaki sposób niskim kosztem dotrzeć do docelowych klientów, jeśli nie posiadamy własnej, obszernej bazy mailingowej. Na koniec tego modułu będziesz miał pomysł na dotarcie do Twojej grupy docelowej i zaangażowanie jej w testowanie Twojego produktu, lub usługi.
Metody walidacji w praktyce
W tej części kursu nauczymy się zasad projektowania wywiadów, ankiet i badań pricingowych. Przećwiczymy umiejętność prowadzenia wywiadów i stworzymy wspólnie narzędzia do twoich własnych badań służących walidacji Twojego pomysłu biznesowego.
Prototypowanie i testowanie
Po walidacji pomysłu na produkt, czas na prototypowanie i testowanie samego produktu. W tej części porozmawiamy o technikach szybkiego prototypowania, podejściach do testowania produktów i sposobów na testowanie elementów modelu biznesowego już po starcie kampanii. Poznasz wiele narzędzi, które pomogą Ci przeprowadzić te procesy sprawnie i rzetelnie.
Różne warianty dostępu do Sprintu 🔓
Możesz wziąć udział w Sprincie na dwa różne sposoby - kupując bezterminowy dostęp, albo w ramach istniejącego abonamentu. W przypadku istniejącego abonamentu, możesz wziąć udział w jednym Sprincie w miesiącu. Dostęp odbierzesz zarówno na stronie Sprintu jak i w ramach Skrzyni Skarbów. Poniżej znajdziesz natomiast krótkie porównanie:
Pojedynczy zakup
Abonament
Dostęp do materiałów Sprintu
bezterminowy
dopóki płacisz abonament
Kanały społeczności
tylko Sprintu i specjalizacji
wszystkie
Czas dostępu do społeczności
na miesiąc
dopóki płacisz abonament
Dostęp do całego eduweb
❌
✅
I am using my 8 years of experience in training and facilitation combined with a background in science to help my clients:
* Develop their staff during Evidence Based workshops and speeches
* Develop training systems and training programmes based on research in Adult Learning
I am constantly learning and teaching in following topics:
#communication || #sales || #training of trainers || #leadership || #teamwork || #motivation || #public speaking || #change management