Możesz dołączyć, jeśli posiadasz abonament ahoy! który obejmuje specjalizację Biznes i Automatyzacje (lub wszystkie specjalizacje) oraz posiadasz 400 $AHOY na swoim portfelu. Pamiętaj, że za coiny możesz wziąć udział w jednym sprincie w miesiącu. Jeśli tak, wypełnij ankietę:
Pomyślnie zapisano na listę rezerwową.
Do zobaczenia!
Analityka www dla Właścicieli Biznesu: Google Analytics w Praktyce
Prowadzisz biznes online? Masz sklep internetowy, a może traktujesz swoją stronę internetową jako jeden z kanałów sprzedaży? Jeżeli nie korzystasz z odpowiednio zaplanowanej i wdrożonej analityki www, to miej świadomość, że niepotrzebnie “zostawiasz pieniądze na stole”. W tym Sprincie dowiesz się, jak wdrożyć analitykę swojej strony, czy sklepu internetowego na przykładzie Google Analytics 4, aby podejmować lepsze, oparte na danych decyzje biznesowe. Dzięki wiedzy wyniesionej z tego kursu będziesz mógł podnieść swoje wyniki sprzedażowe i zrozumieć swoich klientów. Z tym kursem odkryjesz, jak analiza danych może zmienić Twój biznes. Poznasz tajniki analityki www oraz Google Analytics 4. W 3 tygodnie opanujesz analizę danych i przekształcisz swoje podejście do biznesu online.
Czy wiesz, jak niektóre firmy osiągają sukces w świecie online, a inne pozostają w tyle? Klucz leży w danych. Odpowiednia analiza danych to fundament mądrych decyzji biznesowych. To działanie na podstawie twardych faktów, czyli podejście "data-driven". Działanie na tzw. “czuja” lub “wydaje mi się”, było modne 20-30 lat temu, teraz świadomie możesz podejmować decyzje o działaniu.
Odpowiednia analityka www, w szczególności Google Analytics:
- zbiera dane o witrynie i aplikacji, aby umożliwiać lepsze poznawanie ścieżki klienta;
- używa danych opartych na zdarzeniach, a nie na sesjach;
- zawierać ustawienia prywatności, np. pomiar bez użycia plików cookie, oraz modelowanie zachowań i konwersji;
- obejmuje funkcje prognostyczne, które podpowiadają zalecane działania bez użycia skomplikowanych modeli;
- integruje się bezpośrednio z platformami medialnymi, aby pomagać w zachęcaniu użytkowników do działania w witrynie lub aplikacji.
Podczas tego Sprintu dowiesz się, jak działa analityka www w oparciu o Google Analytics 4 oraz zrozumiesz, jak Ty możesz wykorzystać GA4 i dane, aby napędzać swój biznes.
W ramach Sprintu poznasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie wykorzystać potencjał GA4 w rozwijaniu Twojego biznesu w świecie online.
Ten kurs zapewne różni się od innych, które mogłeś spotkać w sieci. Skupiamy się na kluczowych aspektach GA4, stosując zasadę Pareto, chcąc zapewnić maksymalną wartość przy minimalnej inwestycji czasowej.
Biorąc udział w Sprincie otrzymasz:
- Materiały do stworzenia wstępnej strategii analitycznej dla Twojego biznesu
- Praktyczne porady dotyczące GA4
- Wprowadzenie do Google Tag Manager
- Wprowadzenie do tworzenia zaawansowanych raportów i korzystania z Google Lookup
- Checklistę wdrożeniową
- Dodatkowe materiały dla bardziej zaawansowanych rozwiązań analitycznych, które możesz wdrożyć sam lub z Twoim programistą
Co zyskasz uczestnicząc w kursie?
- Czas: Przygotowaliśmy materiały skupiliśmy się na praktycznych aspektach GA4. Sprint pozwoli Ci na zastosowanie najlepszych praktyk analityki, dzięki czemu będziesz mógł oszczędzić setki godzin
- Przewagę konkurencyjną: Oparcie o dane daje niesamowitą przewagę nad konkurencyjnymi biznesami. Będziesz w stanie podejmować lepsze decyzje i szybciej wprowadzać niezbędne zmiany w swoim biznesie, aby osiągać lepsze efekty.
- Wsparcie: Nie uczysz się sam, ale pod okiem doświadczonego mentora oraz wśród osób biorących udział w kursie. Spotykając problemy łatwiej rozwiązać je w grupie niż samodzielnie. Obecność innych sprzyja także znalezieniu przestrzeni na naukę nowych rzeczy.
Jeśli przynajmniej jeden z poniższych punktów opisuje Ciebie, to sygnał, że warto dołączyć do tego sprintu:
- jesteś właścicielem strony lub sklepu internetowego
- jesteś przedsiębiorcą, który chce lepiej zrozumieć swój biznesy online i przekształcać dane w działania.
- zajmujesz się marketingiem i reklamą
- korzystasz już z Google Analytics, ale chcesz to robić jeszcze lepiej
- chcesz lepiej zrozumieć, jak działa analityka www i Google Analytics.
Moduł 1
Wstęp
Rodzaje wdrożenia
Podłączenie GA4 do strony poprzez GTM
Różnice GA UA vs GA4
Praca na koncie Demo - Google
Narzędzia (Wtyczki, GTM)
Debugowanie GA4 / GTM
Konfiguracja GA4
Prywatność w GA4
Użytkownik a Sesja
Wymiary i metryki
Próbkowanie danych
Interfejs GA4 Śledzenie wielu domen - konfiguracja
Ustalenie strategii
UTM - strategia śledzenia danych
Eventy / data layer
Sandbox
Nasze pierwsze eventy - wdrożenie
Pomiar e-commerce
Definiowanie Konwersji
Moduł 2
Strona domowa
Raporty
Life cycle
Pozyskanie, Zaangażowanie
Generowanie przychodu
Utrzymanie
Użytkownik
Dane demograficzne i Technologie Reklamy
Podsumowanie reklam
Wydajność i Atrybucja
Eksploracja
Eksploracja swobodna
Ścieżki i Sekwencje
Pokrycie segmentów
Kohorta
Cykl życia użytkownika
Modyfikacja raportów
Daty i Filtry
Wyszukania
Porównania
Sztuczna inteligencja w analityce
Moduł 3
Własne raporty / Dedykowane menu
Raporty Facebooka
Transakcje ID
Strony lądowania
Strony wyjścia
Grupowanie kanałów
Tworzenie własnych grupowań
Segmentacja / Porównanie / Grupy odbiorców
Wymiary Niestandardowe
Big Query
Google Lookup
Moduł 1
W tym module omówimy różne rodzaje wdrażania GA4, podłączanie GA4 do strony, różnice pomiędzy starszym Google Analytics (Universal Analytics) oraz GA4. Poznamy kluczowe narzędzia wspierające analitykę internetową, oraz poznamy techniki identyfikacji i rozwiązywania problemów związanych z GA4 i GTM.. Przejdziemy przez konfigurację i prywatność, wyjaśnimy kwestie użytkowników, sesji, a także zrozumiemy wymiary i metryki GA4. Poznamy Interfejs GA4 oraz zrozumiemy jak sknfigurować GA4 do śledzenia wielu domen. Zaczniemy także tworzyć strategię - plan analityki, a nawet zaczniemy praktyczne ćwiczenia w kontrolowanym środowisku oraz zrobimy pierwsze kroki we wdrażaniu zdarzeń w GA4.
Moduł 2
Moduł ten skupia się na dokładnym poznaniu struktury konta GA4 oraz znajdziemy domyślne raporty stworzone przez Google. Zrobimy przegląd głównych funkcji i możliwości strony głównej GA4, mówimy raporty, analizę cyklu życia użytkownika, zrozumiemy jak użytkownicy znajdują stronę oraz przeanalizujemy interakcje użytkowników ze stroną. Będziemy analizować dane demograficzne, zrozumiemy dane o użytkownikach, jakich technologii używają a także skuteczność kampanii reklamowych i ich wpływu na ruch na stronie. Zrozumiemy, jak przypisywać konwersje do odpowiednich kanałów i kampanii, a także dotkniemy ekstrapolacji, czyli techniki badania danych pozwalającej na uzyskanie jeszcze głębszego wglądu. Na koniec dotkniemy również tematu wykorzystania AI w analityce.
Moduł 3
Moduł 3 kursu skupia się na tworzeniu spersonalizowanych raportw, integracji danych z różnych źródeł (w tym z Faceboka i Google BigQuery) oraz na zaawansowanych technikach segmentacji i grupowania. Pozwoli to na poszerzenie umiejętności w zakresie niestandardowej analizy danych i integracji z zewnętrznymi platformami. Dowiesz się, jak dostosować GA4 do specyficznych potrzeb biznesowych, tworząc własne raporty i grupowania, a także wykorzystując zaawansowane narzędzia. Przejdziemy też przez analizę stron lądowania. Ten moduł pozwoli na jeszcze bardziej zaawansowane wejście w temat analityki www i GA4.
Różne warianty dostępu do Sprintu 🔓
Możesz wziąć udział w Sprincie na dwa różne sposoby - kupując bezterminowy dostęp, albo w ramach istniejącego abonamentu. W przypadku istniejącego abonamentu, możesz wziąć udział w jednym Sprincie w miesiącu. Dostęp odbierzesz zarówno na stronie Sprintu jak i w ramach Skrzyni Skarbów. Poniżej znajdziesz natomiast krótkie porównanie:
Pojedynczy zakup
Abonament
Dostęp do materiałów Sprintu
bezterminowy
dopóki płacisz abonament
Kanały społeczności
tylko Sprintu i specjalizacji
wszystkie
Czas dostępu do społeczności
na miesiąc
dopóki płacisz abonament
Dostęp do całego eduweb
❌
✅
🚀 Przez ponad 20 lat zdobywałem praktyczne doświadczenie w tworzeniu dedykowanych rozwiązań programistycznych (B2C / B2B).
Moje kluczowe umiejętności:
- 📊 Analityka
- 💻 Programowanie
- 🤖 Automatyzacja
- 🧠 Sztuczna Inteligencja
- 📧 E-mail marketing
- 🗣️ Doświadczony mówca
- 💡 Rozwiązywanie problemów
Te umiejętności wykorzystuję w moich własnych firmach i projektach, które tworzę i rozwijam:
- 📚 UpolujEbooka.pl - porównywarka cen e-booków
- 🩺 PakietyMedyczne.pl - LuxMed - Prywatna opieka medyczna