Zamień ten tekst na URL Webhooka

UI, UX i Webdesign

Czym są mastermindy, i dlaczego Aga je poleca?

Wydanie nr
4
opublikowane
2021-10-23
Aga Naplocha
Aga Naplocha
UX designer & coder

Czym są mastermindy?

To regularne spotkania w stałej grupie osób, na których członkinie bądź członkowie wspólnie naradzają się w kwestii ich przedsięwzięć czy decyzji związanych z karierą lub szeroko pojętym rozwojem.
Michał Szafrański nazwał to pokrewną grupą mózgów


O tym, dlaczego mastermindy są świetną formą współpracy i wymiany wiedzy, opowie Wam Aga Naplocha:
„Rok temu brałam udział w spotkaniach mastermind razem z trójką dziewczyn. Co ciekawe, każda z nas jest z innego obszaru: Aleksandra jest projektantką tkanin oraz plakatów, m.in. sprzedaje własne kolaże, Dagmara prowadzi kwiaciarnie w realu i online, a Ola rozwija swój biznes online z suplementami, pracując na etacie. Jak się okazało, ta różnorodność bardzo pomogła nam w generowaniu pomysłów i poznawaniu nowej, świeżej perspektywy. Nasze spotkania odbywały się w miarę regularnie (najczęściej raz na miesiąc). Kiedy zmagałyśmy się z różnymi problemami, zwoływałyśmy spotkanie i wspólnie dyskutowałyśmy o wyzwaniach. Wszystko działo się online, bo nie wszystkie mieszkamy w jednym mieście.Każde ze spotkań miało taką samą strukturę – na początku dzieliłyśmy tym, co wydarzyło się przez ostatni czas, a potem przedstawiałyśmy jeden problem, który chciałyśmy omówić na forum. Każda z nas miała czas na wypowiedź i udzielenie rad pozostałym osobom. Zebranie feedbacku i różnych perspektyw było dla mnie bezcenne. Mogłam spojrzeć na moją zagwozdkę z różnych perspektyw i nabrać dystansu. Co ważne, z dziewczynami wprost rozmawiałyśmy o naszych stawkach, umowach z klientami czy negocjacjach – mogłyśmy sobie w pełni zaufać.
Dzięki mojej mastermindowej grupie:
nauczyłam się lepiej wyceniać swoje produkty,
nabrałam odwagi i pewności siebie – zwłaszcza w sprzedaży online,
wydałam e-booka
(dziewczyny mobilizowały mnie, jak mało kto),
poznałam, jak działa biznes sprzedaży produktów fizycznych (i upewniłam się w przekonaniu, że to nie moja bajka),
i… zyskałam super krąg wsparcia, który działa do dzisiaj.
Kiedy przystępowałam do mastermindu moim celem było założenie działalności i wydanie e-booka – mogę radośnie powiedzieć światu: «Udało się!».
Mastermindy to świetna forma własnego rozwoju i głębszego poznania swoich mocnych, ale i słabszych stron. A wszystko w bezpiecznym otoczeniu z ludźmi, którzy naprawdę chcą się dzielić swoją wiedzą i pomóc sobie nawzajem.”
Mastermindy mogą kojarzyć Ci się stricte biznesowo, ale warto o nich myśleć w różnorodnych kontekstach.
Czym możesz zajmować się na mastermindzie:
ulepszaniem swojego portfolio,
dążeniem do awansu (np. na rolę seniorki/seniora lub lidera/liderki),
rozwojem swoich kompetencji w konkretnym zakresie np. w analityce produktowej,
opracowaniu programu onboardingu dla stażystów,
procesem zmiany pracy,
projektem pobocznym, który może się w przyszłości stać Twoim startupem…
…itd.! Chcemy Ci pokazać, że mastermind to super forma do wspólnego móżdżenia, mobilizowania się i szukania rozwiązań.
Mastermindy na Ahoy
Opracowujemy właśnie jesienny program mastermindów na Ahoy. Proces mastermindowy zaczniemy od kreatywnego warsztatu online. Wyniki tego warsztatu pozwolą nam na dobranie uczestników i uczestniczki w 4-osobowe grupy, w których będziecie pracować przez 3 miesiące.
Ale zanim warsztat, to najpierw zapraszamy Cię na spotkanie organizacyjne już w czwartek 28.10 o godz. 18:30 – będzie krótko i konkretnie. Opowiemy, jak będzie wyglądać cały mastermindowy program i odpowiemy na Wasze wszystkie pytania.
->>>>>> ZAPISZ SIĘ NA SPOTKANIE
Jakie Ty masz doświadczenia?
Koniecznie daj nam znać w tym wątku na Ahoyczy masz już doświadczenie z mastedmindami, a jeśli tak to jakie? Tradycyjnie zapraszamy do dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi 🙂 Czy chcesz wziąć udział w takich spotkaniach? Jesteśmy bardzo ciekawi! Twój komentarz pomoże nam też stworzyć jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb program mastermindów.Lista linków z Newslettera:Przewodnik po dostępności dla UX writerów
Wszyscy wiemy, że dostępność jest ważna. Autor artykułu podpowiada, jak o nią zadbać jako UX copywriter.Fiszki do prostego języka
„Pisz po prostu” to checklista i fiszki, które pomogą Ci sprawdzić, czy Twój tekst jest napisany prostym językiem. Stworzone przez Basię Adamską i Kalinę Tyrkiel 👏O trudnym języku prostymi słowami
Rozmowa w Newonce.radio z Tomaszem Piekotem, Arkiem „Ras” Sitarzem i Karoliną Żurowską.Jak pytać o płeć w formularzach
Zalecenia kolektywu „Rady Języka Neutralnego” na temat tego, co robić, gdy chcemy zapytać o płeć w formularzu