Zamień ten tekst na URL Webhooka

Grafika, Motion i 3D

Event Key Visual - Praktyczne studium przypadku

Wydanie nr
18
opublikowane
2023-01-13
Michał Wedlechowicz
Michał Wedlechowicz
Graphic Designer
No items found.

Witajcie. W tym wydaniu newslettera chciałbym przybliżyć Wam proces twórczy w formie studium przypadku jednego z niedawno wykonanych projektów. W tej sytuacji warto przedstawić nie tylko podejście kreatywne do realizacji, ale również wykorzystane narzędzia i techniki pracy, abyście mogli lepiej zrozumieć decyzje projektowe jakie podjąłem. Kreacja, którą chciałem omówić to Key Visual jednego z eventów online jaki miał miejsce jesienią 2022. Zaczynamy!

Brief

Case Study, który w tym momencie czytacie nie byłby kompletny bez opisania briefu oraz założeń i wymagań postawionych mi przez organizatorów wydarzenia. Po wstępnych rozmowach z organizatorami otrzymałem szereg istotnych informacji. Najważniejsza z nich to nazwa i tematyka wydarzenia. Event nosił nazwę „Festiwal WEB3”, a była to konferencja w formie szeregu prelekcji online. Ich tematem było marketingowe, biznesowe i technologiczne podejście do nurtu WEB3. Prowadzący poruszali w swoich wystapenianch takie zagadnienia jak budowanie społeczności napędzanej mechanizmami Web3,  Tokenizacja Aktywów Cyfrowych,  Checklista udanego dropu NFT, Blockchain i krypto biznes, czy praca przyszłości w Metaversie.
Grupą docelowa wydarzenia, czyli jego uczestnikami byli przedsiębiorcy chcący rozszerzyć swój biznes o elementy WEB3, Specjaliści branżowi, programiści, startupowcy, osoby kreatywne i entuzjaści technologii.
Kolejną dość istotną informacją były motywy jakich organizatorzy chcieli uniknąć w komunikacji wizualnej wydarzenia. A były to między innymi takie elementy które bardzo często się powtarzają w designie projektów Web3, jak np ciemny motyw z postacią w goglach VR:

Koncept

Przy tego typu projektach, po uzyskani najistotniejszych informacji zazwyczaj przechodzę do wypisania sobie słów kluczowych, jakie wpadną mi do głowy. Bazują one głównie na skojarzeniach z tematyką uwzględniając założenia zleceniodawcy, a w tym przypadku moje keywordy to:



























Łącząc słowa kluczowe do głowy przyszła mi w pierwszej kolejności ilustracja przedstawiająca dwie osoby (biznesmena i specjalistę) przed bramą czy wejściem do innego, nowego świata IT. Aby ten świat był przez odbiorcę rozumiany jako wprowadzenie do technologii WEB3 postanowiłem wypełnić go znaczkami kryptowaluty (np Ethereum).


W oparciu o powyższe zaczynam pierwsze szkice i tutaj wybieram metody analogowe czyli kartkę i ołówek. Przy okazji jednocześnie udało się trochę nawiązać do metavese bez wykorzystywania elementów z okularami VR. Biznesmena zaprezentowałem jako mężczyznę w marynarce z walizką, a osobę techniczną / kreatywną jako kobietę z laptopem w ręku. Aby nadać dynamizmu przedstawiłem wszystko w fajnej perspektywie dodając podmuch wiatru / energii płynącej z nowego świata internetu i biznesu przed którym stoją postacie.

Narzędzia i techniki

Do tworzenia ilustracji najczęściej wykorzystuję aplikację Affinity Designer. Daje mi ona bardzo dużo swobody w łączeniu grafiki wektorowej z bitmapową, a przy użyciu świetnych pędzli rastrowych mogę uzyskać bardzo plastyczne efekty. Po przerzuceniu szkicu do aplikacji zająłem się jego podmalowaniem i poprawieniem, ponieważ bardzo chciałem wykorzystać szkic nie tylko jako referencję, ale również jako składową finalnej kreacji.
Następnie, według tego co przedstawiał szkic zacząłem tworzyć płaskie obiekty wektorowe. Przy okazji wstępnie określiłem kolorystykę projektu. Miałem na uwadze zastrzeżenie, aby unikać ciemnych motywów. a przy okazji poprawiłem nieco twarz żeńskiej postaci.


Teraz moja ulubiona część ilustrowania czyli tekstury. Korzystam z paczki pędzli zakupionej w oficjalnym sklepie Affinity Store dostępnej tutaj: https://affinity.serif.com/en-gb/store/product/eleni-debo-illustration-brush-pack/
Pędzle rastrowe, które zawiera powyższy brushpack dają bardzo fajny, ziarnisty efekt. Żeby móc z nich korzystać należy przełączyć się do trybu pracy z bitmapą w Affinity Designer (tak zwana Pixel Persona). A żeby uzyskać lepszy rezultat prowadzenia świateł i cieni, pomalowane plamki rozcierałem narzędziem Smudge Brush Tool.


Postacie otrzymały również różowy rimlight na krawędziach, żeby oświetlenie wyglądało ciekawej i nie było zbyt płaskie. Poprowadziłem jasnozielone światło wychodzące z głębi perspektyw, aby zwiększyć wrażenie energii / wiatru wydostającego się z oddali.
Na sam koniec ozdobiłem całość kilkoma abstrakcyjnymi kształtami wektorowymi, żeby dodać technologicznego charakteru. Gotowe! KV został wykorzystany do wielu kreacji promujących wydarzenie w Social Mediach w postaci różnych formatek głównie na LinkedIn.


Mam nadzieje, że przedstawione w ten sposób studium przypadku, przybliży Wam mój workflow i przy okazji pomoże Wam w Waszej codziennej pracy. Wiele podobnych projektów opisuję co jakiś czas na społeczności Ahoy, gdzie udostępniam swoje Case Study i dziele się zdobytą wiedzą. Sam bardzo chętnie czytam podane case’y, żeby poznać techniki i sposób podejścia do projektu u innych kreatywnych osób. Zachęcam Was do wykonania podobnego kroku.